2015-12-28 20:46:19

LAJKAJ INKLUZIJU

 U osnovnoj školi "Vladimir Nazor", osim školovanja učenika u redovnoj nastavi, obrazuju se i učenici s teškoćama u razvoju u posebnim odjelima i odgojno-obrazovnim skupinama. Težnje današnjeg odgoja i obrazovanja podrazumijevaju inkluziju, tj. uključivanje učenika s teškoćama u razvoju u sva područja školskog života i aktivnosti lokalne zajednice.

     Upravo zbog toga ove školske godine u našoj školi počeli smo s provođenjem projekta „Lajkaj inkluziju“. Samim nazivom projekta želimo približiti temu svim učenicima koristeći termine koje sami često koriste i one s kojima želimo da se kroz projekt upoznaju.

Projektom je posebno važno pokazati svim učenicima škole kakve potencijale mogu imati djeca s teškoćama u razvoju. Provođenjem projekta stvaraju se uvjeti za dugoročno provođenje inkluzivnih aktivnosti sa svim učenicima škole. One doprinose obogaćenju kulture škole i njezinoj vrijednosti kao mjestu življenja i širenja inkluzivnih ideja.   

Glavni ciljevi projekta:

Promicati inkluziju - pokazati sposobnost za prihvaćanjem različitosti kroz provođenje inkluzivne obrazovne prakse. Poticati interakciju učenika s teškoćama u razvoju s učenicima redovne nastave. Njegovati suosjećajnost i suradnički odnos među svim učenicima.  Uključivanje učenika s teškoćama u razvoju u sve aktivnosti škole i lokalne zajednice.

    Projekt predvodi projektni tim, kojega čini stručno razvojna služba škole Dubravka Lovrić - knjižničarka, Kristina Klemen - edukator rehabilitator, Karmen Galić - psihologinja, Verica Kuharić Bučević - pedagoginja i Josipa Bošković - pedgoginja na stručnom osposobljavanju te Jasna Mikić - učiteljica informatike. U projekt su uključeni i školski volonteri, učenici 7. i 8. razreda, koji sudjeluju u aktivnostima. 

 

Aktivnosti koje su provedene u prvom polugodištu

1. Edukacija volontera – kako raditi s učenicima s teškoćama u razvoju

2. ABECEDA INKLUZIJE – edukacija učenika 1. do 4. razreda o osnovnim pojmovima inkluzije

 

Teme radionica:

a. Prava za sve!
Upoznavanje učenika prvih razreda s pravima djeteta s posebnim naglaskom na prava djeteta s teškoćama u razvoju.
 
b. Vidim te – čujem te!
Radionica za druge razrede: razbijanje predrasuda i stereotipa koji se mogu javiti kod učenika.
 
c. Slavimo različitosti!
Poticanje i razvijanje uvažavanja i tolerancije radionicom za učenike trećih razreda.
 
d. Pokušaj hodati u mojim cipelama
Razvijanje empatije kao važne vrijednosti inkluzivnog obrazovanja.

 

Najava aktivnosti u drugom polugodištu

1. BONTON INKLUZIJE

Zajedničke kreativne radionice (likovne, literarne, informatičke) učenika 1. do 4. razreda i učenika s teškoćama u razvoju u kojima će učenici s teškoćama u razvoju izrađivati ilustracije, a učenici redovnih odjela tekstni dio bontona, tj. pravila inkluzivnog ponašanja. Bonton ćemo izdati u zidnom, digitalnom i tiskanom obliku.

 

2. PJEVAJMO ZNAKOVIMA!

Učenje osnovama hrvatskog znakovnog jezika – pjevanje pjesme „Živimo zajedno, ali s razlikama“ uz znakovanje. Aktivnost u kojoj će sudjelovati učenici razredne nastave te učenici posebnih odjela i skupina

 

Aktivnosti odrađene na radionicama zabilježene su fotoaparatom, kamerom i pisanom riječi te su dostupni na web stranici škole.
Svi uradci prikazat će se na priredbi koja se održava povodom Dana škole krajem svibnja.


Osnovna škola "Vladimir Nazor" Đakovo